NYFIKEN BAR: Kändisar, reklam och ansvar

Välkommen till NYFIKEN BAR med Tankesmedjan Nocturum och IOGT-NTO Föreningen Vildvuxen.

Vi bjuder på mat, dryckesprovning, spännande samtal och mingel. Temat för kvällen är kändisar, reklam och ansvar. I juni släppte tankesmedjan Nocturum rapporten “Stolta samarbeten eller oetisk reklam”, där Nocturum har undersökt kändisar och influencers och deras alkoholreklam samt gjort en opinionsundersökning när det kommer till lagstiftning av alkoholreklam. Hur fungerar reklamen och lagen och vilka krav kan vi ställa på influencers och kändisar? Finns det oetisk reklam och vem avgör i så fall det?

Vi kommer även få höra om IOGT-NTOs senaste kampanj ”spotting alkoholreklam” som syftar till att synliggöra alkoholindustrins reklam och få till en förändring.

Välkomna!

Medverkande:
Kerstin Janemar, Verksamhetsansvarig Tankesmedjan Nocturum
Emil Juslin, Politisk chef på IOGT NTO
Edit Künstlicher, driver PR-byrån EditK och har över 25 års erfarenhet av PR, försäljning, varumärkesbyggande kommunikation och konceptutveckling. Edit tilldelas Margaretha Haglund Award 2025.


Var: Klara södra kyrkogata 20 
När: den 25 sept kl 17.30 – 19.30
Vi bjuder på mat och dryckesprovning

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Svenska sällskapet för nykterhet och folkbildning

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

You have Successfully Subscribed!